Jacob ik ben ooit 1 keer in frankrijk op vakantie geweest (begin jaren 80), samen met een vriend die alleen maar bandjes (voor de jeugdigen onder ons, dat was een cassete waar je muziek kon opzetten en daarna weer afspelen
) met muziek van julio iglesias bij zich had. Maar toen werd ik s'morgens wakker met de prettigste muziek die ik al lang niet meer gehoord had.
Deep Purple en ook nog Live.
Die muziek kwam vauit een of andere villa in de buurt, maar helaas kon ik daar niet komen.
Later las ik dat ze fdaar weer bij elkaar waren gekomen om een nieuwe plaat op te nemen.
Ik bezit van elke lp bijna 1 stuk, zelfs nog platen waar ze andere bands koveren.
Toen werd er nog muziek gemaakt, nu is het heel vaak alleen maar een leuke deun, een stel lekker ......, zonder veel kleren en ze hebben een hit.
Bijna alle muziek die nu gemaakt wordt stamt af van de muziek die tussen de jaren 60 en 80 gemaakt is.
Deep purple is in me gebleven en verder geroeid naar Rainbow, die staat zelfs nog voor eeuwig op mijn schouder getekend.
Maar als je dan toch van oude rock houd, ken je deze misschien ook nog wel.
Hebben best nog wel mooiere nummers als deze, maar hier kan je zien dat ze buiten hard spelen ook gitaar spelen kunnen.
Hier in huize Houbies is het veel rocken, mar dat gaat ook tot klasiek en oud nederlandse deunen.
Neem een punt (of een gals wijn te veel), leun achterover, ogen dicht en ontwaak
http://youtu.be/_CLofmm8f68