• Advertisement

Tentoonstellingen



Moderators: Harrie, Xander van Peer, Eduard

Tentoonstellingen

Berichtdoor Rob Houben » 10 dec 2023, 16:45

Even een vraag, welke voor veel geen raadsel is, voor andere weer een groot raadsel.

Ik ga elk jaar met de duiven naar onze hoktentoonstelling, nu weet ik dat men vaak zegt, tentoonstelling is teleurstelling, maar zo kort door de bocht zie ik het niet.

Ik doe altijd mee, afgelopen week nog bij onze buurvereniging.
Maar van te voren leg ik mijn lat eigenlijk nooit erg hoog, ik heb wel al van alles geleerd, zodat ik niet als laatste of voorlaatste op de lijst sta.
Ik doe gewoon mee omdat ik het leuk vind en dan is er weer eens wat te doen.

Maar mijn vraag is eigenlijk heel makkelijk, wat doen jullie om de duiven top op de tt te krijgen ?

Ik weet dat slechte of kapotte pennen uit den boze zijn, een luisje is ook niet verstandig.
Maak de ring en poten schoon. Ik deed er ooit eens wat olie op, omdat ik dat had gelezen ergens, dan zouden ze mooier van kleur worden, werd ik laatste omdat men het te overdreven vond en het geen showduiven moesten zijn.

Ik weet dat wat vetrijke voeding de laatste dagen ook helpt en natuurlijk een bad 2 dagen van te voren.

Maar ik las ook dat het goed was om ze 2 weken lang voor de keuring dagelijks wat te benevelen met een sproeier met water, waarin wat babyshampoo aan was toegevoegd.

Maar als jullie mij kennen , weten jullie dat ik daar allemaal niet aan wil gaan doen, ik wil het simpel houden, dus niet te veel poespas en zeker al niet de duiven al een poosje apart zetten om ze voor te bereiden.

De dag voor de tt, ze alvast een dag in de mand in huis te zetten zou ook al wat helpen en natuurlijk de laatste dag het water wat verzuren, zodat de mest net nog een stukje beter is.

O ja, bij ons keuren ze niet volgens de standaard methode, ze krijgen 2x punten, 1 voor de kweek en de andere voor de vlieg, dus wat denkt de keurmeester er van, dit zijn bijna altijd goed spelende liefhebbers.
Dus eigenlijk moet het gewoon een mooie, gezonde duif in de hand zijn.

Dus kom maar op en roep maar eens wat, hoe pakken jullie het aan.
Mag ook via een pm als de geheimen niet gedeeld mogen worden. :))
Rob Houben

Avatar gebruiker
Moderator
Moderator
 
Berichten: 6611
Geregistreerd: 20 jan 2010, 21:14
Woonplaats: Moorveld

Re: Tentoonstellingen

Berichtdoor Huib » 10 dec 2023, 17:37

Rob kan ik simpel in zijn doe nooit mee met tentoonstellingen. ;)
Lid van het DuivenCompetitie.nl-team!

Huib

"Old soldiers never die, they just fade away"
Huib

Avatar gebruiker
Administrator
Administrator
 
Berichten: 8970
Geregistreerd: 17 jan 2010, 22:25
Woonplaats: Dordrecht

Re: Tentoonstellingen

Berichtdoor Rob Houben » 10 dec 2023, 18:11

Ik schreef al, ik doe in principe ook niet mee om te winnen, maar ik ga dan bij onze zustervereniging, in het eerste geval voor weer een leuke dag, bij onze vereniging is dan tevens onze kampioenendag.(en dan kan je nog bieden op de aangeboden bonnen, waar ik eigenlijk altijd wel een van koop. Sommige snappen het niet en kopen er geen, zou iedereen dat doen, zou het lidmaatschapsgeld om hoog gaan. Al denken er ook, dat zij maar betalen. :-? :boos: ) Dan ben ik er toch al, kan ik net even goed 4 duiven meenemen. Vroeger pakte ik dan vaak mijn nieuw aangeschafte duiven mee, kon ik ze daar eens aan enkele melkers laten zien en eens kijken wat zij er van dachten, nu heb ik maar 1, deze zit nu in de kweek, gaat dus niet mee.

De prijzen zijn het beste bij ons, de eerste krijgt een levensmiddelen mand en een ouderwedse beker :-$ , nr 2 t/m de laatste plek, dezelfde levensmiddelenmand. ;)
Krijgt mijn vrouw ook eens iets.
Rob Houben

Avatar gebruiker
Moderator
Moderator
 
Berichten: 6611
Geregistreerd: 20 jan 2010, 21:14
Woonplaats: Moorveld


Keer terug naar Info over de duivensport



Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 4 gasten

cron